Det har hänt lite sen sist!

Det var ju ett tag sen jag skrev sist och jag kan tala om att Sebastian ska bli STOREBROR!
Den 24 Februari är det beräknat att hans lillasyster ska titta ut.

Bebis var inte planerad så vi blev lite chockade när det visade sig ett plus på stickan.
Mina misstankar om att jag kanske var gravid började med att jag började må illa och få dålig hy,vilket jag hade när jag väntade Sebastian, men när jag testade mig då så var det negativt. Dagen efter så frågade Sibbe mig om jag inte var gravid för han hade börjat känna sug på allt möjligt,precis som han gjorde när jag var gravid senast men jag talade då om för honom att jag gjort ett gravtest dagen innan som va negativt.

Efter ytterligare två-tre veckor när jag var och handlade med svärmor så fick jag för mig att gå in på apoteket för att köpa ett nytt test och när vi kom hem till henne igen så gick jag in på toaletten och gjorde testet, gissa om jag blev chockad när det visade sig ett + !!!
Jag gick ut i köket och satt som ett kolli och berättade för svärmor att jag plussade och hon sa -jag visste att du va gravid.
När jag sen skulle berätta det för Sibbe så va jag nervös för både han och jag hade sagt att vi inte ville skaffa ett barn till just nu. Jag åkte för att hämta honom för han var hos en kompis. När han satte sig i bilen så berättade jag att jag hade varit och handlat och att jag köpt ett gravtest och att jag plussade,jag tog fram testet och visade det för honom. Han blev jätte glad!!
Det första han sa var att -nu kommer lilla Kristina! (det har jag alltid sagt att min dotter ska heta i andranamn)
Jag var så lättad över att han blev glad :)

Dom första veckorna utav graviditeten var väldigt jobbiga då jag mådde illa konstant och kräktes var och varannan dag!
På inskrivningen började barnmorskan gissa på när jag skulle ha blivit gravid då jag inte fått tillbaka min mens sen jag blev gravid med Sebastian. Jag berättade att jag börjat må illa på morsdag så hon räknade på det därifrån och isådanafall skulle bebis komma i slutet av januari.

Vi fick tid för ultraljud i September då jag skulle ha varit i ca. v.20 men där visade det sig att jag "bara" var 16 fulla veckor och nytt bf blev 24 februari. Vi frågade om könet och barnmorskan trodde att det kunde vara en liten flicka!

Jag började känna bebis runt v.14-15.

Efter ultraljudet så har jag mått jätte bra förutom lite foglossning.

Nu är jag i v.28+4 och den här graviditeten har bara flygit förbi,beror nog på att jag har Sebastian att ta hand om och inte har tid att sitta och tänka hela tiden :)

1 december var jag inne en runda på förlossningen då vi misstänkte att jag kanske läckte lite fostervatten men allt visade sig vara bra :) Fick ligga med ctg i 45 min och njuta av att höra bebisens hjärta slå :) En läkare kom in och tittade på mig och gjorde även ett ultraljud för att kolla fostervattnet,allt var bra. jag passade på att fråga om hon kunde kolla om det fortfarande var en flicka i magen eller om det "växt ut något",haha, hon sa till mig att vi kunde fortsätta köpa rosa kläder :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0